tirsdag den 8. februar 2011

Gear og overtro

Host, hak, slingre osv.. Jeg er vist ikke blevet helt ven med bilen heroppe endnu. Havde en fornøjelig tur i bilen igør, hvor jeg skulle køre op af lidt stejl snedækket bakke, hjem til en af køkkenpigerne. Da gearen ikke er til at blive helt kloge på tog jeg den op af i 2. gear, hvilket viste sig at give alt for mange omdrejninger (skulle vist have valgt 3. gear). Resultatet blev at bilen driftede , men da jeg kun kørte med 20km/t var det ikke så svært at få styr på bilen igen... Men jeg vil sige jeg fik varmen af den tur:)

Om aftenen var Kirstine og jeg på et lille visit til den lokale frikirke. Den ledes af et dansk par, og havde i øjeblikket besøg af en flok unge fra en UMO (ung med opgave) - Højskole i norge. efter at have snakket med de unge, sad vi oppe i ægteparrets stue og snakkede lid med dem. De havde dog til travl da de skulle ud og være amatør eksorcister den aften, og gerne lige ville nå at spise inden. Der er meget overtro heroppe, og lokale indbyggere henvender sig gerne til ægteparret, da de nyreligiøse ofte skal have penge for at hjælpe med uddrivelse. Nu kalder jeg dem amatør eksocister, for de gør egentlig ikke andet end at tage ud til hjemmene der hjemsøges, og her be en bøn, samt synge en sang. Vi har fået lov at komme med engang, men nu må vi lige se om det bliver til noget. De var ihvertfald et hyggeligt par.
At de lokale er meget frygtsomme overfor overnaturlige hændelser fremgår også af, at stuepigerne på sømandshjemmet er bange for at gå over på annekset (det er der Kirstine har sit værelse...Uh!!!) da det spøger her:)

6 kommentarer:

  1. Hej med jer.
    Det var da noget af en tur... kører du med firehjulstrækker? eller almindeligt træk?
    Kan godt forstå at du fik varmen.
    Kan du ikke øve dig på en "flad mark" - hvis der findes en sådan...

    Dejligt at I oplever en masse - og også har lidt fri indimellem.

    Hyg dig - tjek din mailPaul.

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. ok ok nu har jeg fjernet mine antropologiske rettelser, så får du lov til at beholde dine etnocentriske udtalelser om overtro osv.... ;)

    SvarSlet
  4. der er vist en masse intern som vi ikke helt forstår :-) men det er nemt at forstå at den nye tid byder på nye og spændende oplevelser og som før sagt dejligt at vi kan være med på eventyr via denne blok; Knus til jer begge to. Gurli

    SvarSlet