tirsdag den 29. marts 2011

Stemningsbilleder fra Aasiaat



Sådan ser foråret altså ud i Aasiaat. På denne fridag (hvor billedet er taget) var der masser af sol, men også kulde, som I kan i Pauls frosne hår :)

Vi fik udnyttet dagen til at krydse øen. Det var en rigtig smuk tur, hvor vi mødte mange hundeslæder på vejen. Desvære ingen som tilbød et lift...





Ellers har vi haft rigtig forårsvejr igår, hvor jeg for første gang måtte smide vanterne. Temp. var helt oppe på minus fem, så jeg gik rundt og svedte.

Idag er kulden og sneen tilbage igen - hvilket er godt, for vi skal jo lige nå at have vores ski før sneen smelter...

Meget af fjorden er ved at være frosset til, så de modige vader rundt på isen.




mens andre bare står og kigger :)


Sneen gør det lidt ekstra udfordrende at køre i vores fortræffelige bil (Cæcilie jeg ville nu også gerne bare ha en chauffør og lade proletariatet køre-- nå ja, jeg er jo proletariatet:).
Vejene er til tider overraskende smalle, så en fyr fra kriminalforsorgen fik en bule i sin bil, da vi kørte forbi hinanden. Han var så smart at hævde (mens jeg ikke var tilstede og kunne betvivle det), at han holdt stille, mens det skete, så nu betaler Sømandshjemmet for hans bule. Jeg synes dog vi var lidt langt fra hinanden, da jeg hoppede ud for at tjekke hans bil. Men man skal jo ikke blive uvenner med kriminalforsorgen. Generelt er det dog urealistisk, at bilisterne her stopper, men han lyver jo nok ikke... Nu kører jeg bare endnu mere forsigtigt end før - hvor jeg allerede flere gange blev moppet for utrolig langsom kørsel :)

Idag i vores skønne bil satte håndbremsen sig fast, da bilen var fuld af gæster, som skulle have et lift, men efter de forskellige i bilen havde prøvet kræfter med håndbremsen, var der heldigvis en det lykkedes for, så vi kunne køre igen. Det var en passager, som nærmest havde siddet oven i håndbremsen, da vi var helt fyldt op i bilen. Så som en lille tjeneste, skulle han lige hive håndbremsen, da vi var ved lufthavnen. Og det blev så gjort godt og grundigt :)

For at være sikre på at få glæde af sneen, har jeg nu købt en kælk, som snart skal indvies :)

Ellers har vi også været ude at lege på snescooter i lørdags, da en af pigerne, som arbejder her, tog os med ud på tur. Det var ret fedt at opleve øen kørede på scooter istedet for at vade rundt i sneen. Nu kunne vi overhale hundene :)

3 kommentarer:

  1. Det er rigtig dejligt at høre at der stadig er plads til nye oplevelser og indtryk. Det ser aldeles pragtfuld ud på billederne. Vi håber da i snart får jeres ski- har der været mere tale om dem? Kan de købes deroppe?
    Knus fra Fyn

    SvarSlet
  2. Så kunne jeg også finde ud af at melde mig på som fast læser :) Det med at være proletariatet eller ej er ikke helt bestemt hos os endnu... men godt at høre om andres bilissues ude i verden :)
    sender nogle varme hilsner hernede fra, men ikke så varme at de smelter sneen og gør skiene ubrugelige ;)

    SvarSlet
  3. Skønne billeder - ser koldt men dejligt ud.
    Velkommen til de "danske glæder" på fjernsynet!

    Glad for at æggene var "tilpas kogte" - og kom godt frem - dette er kun for indviede...

    Kan I have det godt - unger...

    Knus fra os alle tre

    Vivian / mor

    SvarSlet