mandag den 21. marts 2011

is-skulptur-festival

I denne weekend har der været is-skulptur-festival i byen. Jeg havde meldt sømandshjemmet til som et firmahold, så vi fik også en kæmpe firkant af meget hård sne, og så var det bare at komme i gang. Det var hårdt, men sjovt.


Første dag var vi bare to (en pige, Betina som arbejder på sømandshjemmet og mig), men vi fik da gjort et indhug i den ene side. Planen var et anker, som skulle repræsentere sømandshjemmet.





Dagen efter værkede det godt i armene, så heldigvis kom der assistance fra Martin og Paul, der fik brugt en masse energi på at lave et hul… som senere blev til en trappe.





På tredje dagen skulle vinderne offentliggøres og præmierne skulle deles ud. Trods vores utrolig smukke ”anker med trappe” skulptur, var der ikke meget tiltro til vores vinderchancer, så det var kun mig, som kørte forbi efter at have handlet lidt ind til sømandshjemmet. Efter dages armtræning var jeg nød til at se finalen. Dette endte så med, at jeg måtte op til dommeren, som repræsentant for sømandshjemmet. Vi vandt en specialpris, som var et gavekort på 500kr til Stark. Nu overvejer vi at købe en grill og holde grillaften eller måske et par fiskestænger. Hvad der ligger bag ”specialprisen”, er der ingen forklaringer på og det er måske bedst ikke at vide… J


3 kommentarer:

  1. whauuuu sikke nogle dejlige solskinsbilleder, glæder mig til at høre mere. Håber det er lige så dejligt som det ser ud :-). Knus fra Fyn

    SvarSlet
  2. Nej hvor er det flot - skynd jer at fortælle mere om denne fantastiske oplevelse.
    knus mor / Vivian

    SvarSlet
  3. Tillykke med prisen, super godt gået. kan det lade sig gøre at se billeder af de andre skulpturer? knus og god sne. fra Fyn

    SvarSlet